5 důvodů, proč řešit influencer marketing prostřednictvím agentury

V Česku se začal používat v roce 2013 a brzy začaly vznikat i první agentury soustředící se právě na influencer marketing. Je ale lepší se o kampaně postarat in-house nebo využít služeb agentury? Na výhody spolupráce s agenturou jsme se zaměřili v následujícím článku.
kruznice pruhledna

Jako každý nástroj ve světě marketingu –⁠ když za influencer marketingem stojí správně nastavená strategie, dokáže přinést velmi dobré výsledky. Na druhou stranu skrývá mnoho úskalí a když nevíte, na co si dát pozor, je pravděpodobné, že vysněných výsledků nedosáhnete. Proto je ideální využít agenturu, která s influencery pracuje na denní bázi a tak ví, na co si dát pozor. Co jsou tedy ty největší nástrahy a jak vám agentura pomůže zvýšit úspěšnost influencer kampaní?

Kampaň potřebuje kreativní myšlenku a strategii

Influencerské spolupráce jsou mnohem víc než jen product placement ve feedu influencera, jehož sledující spadají do dané cílovky. Influencer marketing by neměl být o tom, že influencer vyfotí produkt, dá to na svůj profil, označí brand, přidá pár brandových hashtagů a #spoluprace. Právě proto by každou kampaň měla propojovat kreativní myšlenka. Tak se vyhnete pózujícím influencerům s aviváží u pračky.

 

 

Zdroj: quora.com

Správný výběr

Najít toho správného influencera může být časově náročné. S většinou spolupracujeme dlouhodobě a stojí za námi kampaně s více než 1000 influencery. Proto víme, jakých výsledků dosahují, jak se s nimi komunikuje, zda dodržují deadliny a jestli je jejich práce kvalitní. Protože čísla jsou důležitá, ale nejsou všechno. Kromě relevantnosti se tedy zaměřujeme i na kvalitu výstupů a víme, na co si dát pozor, aby spolupráce neskončila třeba na Instagramu @svetinfluenceru.

Vyjednání ceny

Neexistuje žádná tabulka, která by vám spolehlivě řekla, jaká odměna je pro daného influencera ta správná. Cenu by mělo určovat hned několik proměnných – jako je míra interakce, kvalita výstupů, platforma nebo formát. S influencery pracujeme denně, a tak víme, jaká cena je za jejich práci adekvátní. Proto zaujímáme roli ‚‚regulátora trhu‘‘. Cenu domluvíme tak, abychom co nejefektivněji využili daný budget.

Práce s lidmi

Na rozdíl od marketingových nástrojů, jako je Business Manager nebo Google Ads, v influencer marketingu pracujete s lidmi. Může se stát, že influencer nepřidá příspěvek včas nebo si spolupráci rozmyslí. Proto je celý proces mnohem náročnější. Abychom všechny nástrahy eliminovali, každého influencera zasmluvníme. Navíc celý proces domlouvání ceny, zasmluvňování, data postování nebo kontrolu finálních výstupů vyřešíme za vás.

Měřitelné výsledky

Po skončení každou kampaň klientům reportujeme a tím ukazujeme reálné výsledky a dopad, který influencerská spolupráce měla. Víme, jaká čísla jsou důležitá i jak je interpretovat, abychom zjistili úspěšnost kampaně.

Takže pokud chcete ušetřit čas, frustraci z nefungujících kampaní i peníze, ozvěte se nám – vytvoříme influencerskou kampaň na míru i vašemu brandu.

Další články z blogu

2. června 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!