Jak dobře zná influencery robot ChatGPT?
V rámci naší specializace, což je influencer marketing, jsme využili robota, aby nám například sdělil počty sledujících u vybraných profilů na Instagramu. Na první pohled se zdá, že jde o jednoduše dostupná data, která si každý člověk dokáže dohledat. A co robot?
V případě ChatGPT se ukázal problém v aktuálnosti dat, pokud se bavíme o followers na vybraných profilech. Zkusili jsme zjistit informace o několika z nich, ale přicházely nám odpovědi s čísly, která byla několik měsíců, někdy i let stará.
Na druhou stranu se ChatGPT rychle učí a přizná nerelevantnost poskytnutých dat. Když jsme mu napsali reálná čísla, přijal je a následně je i začal používat v rámci naší konverzace. I zde se ale objevují určitá úskalí. Robot neumí zhodnotit pravost námi sdílených dat o sledujících na určitých instagramových profilech, a tak si uloží i informace, které nemusí být nutně reálné. Dalšímu uživateli už je ale neposkytne.
Nutno také zmínit důraz kladený na legislativu. S robotem lze přes ChatGPT poměrně slušně vést rozhovor, ale jenom do té doby, dokud má oprávnění sdělovat informace. Jeho moudrost tkví totiž i v tom, že pozná, když po něm někdo požaduje soukromá data jiné osoby, která nemá oprávnění sdílet.
V čem ChatGPT překvapil? Dokáže vymýšlet poměrně kreativní nápady ke kampaním. Poprosili jsme o ideu k propagaci tělového mléka, přičemž jsme dostali několik možností, které se po naší kontrole nikde jinde ještě neobjevily. Třeba virtuální zážitkové ,,safari”, kdy influenceři obdrží tři receptury krému, a taky ,,mapu” různých zastávek, které symbolizují různé problémy s pletí.
Jak dobře zná influencery robot OpenAI?
Povídali jsme si přes chat také s umělou inteligencí OpenAI. Odpovědi na námi kladené otázky byly slabé a nepřesné, co se týče pravosti dat. Poskytli jsme mu nové, relevantní informace, abychom mu pomohli pro příště a třeba je i začal používat, bohužel si s nimi ale nedokázal poradit.
Působí to tak, že OpenAI neověřuje data, která sdílí. Třeba při dotazu na určitý engagement rate poslal nesprávný údaj, a když jsme chtěli vědět, odkud čerpal, nebyl schopný poskytnout zdroj. V horším případě poslal odkaz, který nefungoval.
Konverzace vypadala třeba takto: ,,Vypiš mi 10 top influencerů České republiky, a to podle počtu followers.” Zde se zdá, že šlo o tipování než o sdělení reálných dat. Na první místo totiž robot umístil @katerinastrougalova s 1,3 miliony sledujícími, přičemž ve skutečnosti profil vůbec neexistuje. Další příčky byly také obsazeny špatně.
Srovnání odpovědí od ChatGPT a OpenAI na otázku: ,,Kolik sledujících má Ester Geislerová?”
Umělou inteligenci lze brát jako občasného pomocníka, sluhu, který ale v žádném případě nedokáže plnohodnotně nahradit lidskou práci, alespoň co se týče influencer marketingu.
Podle testů, které jsme s ChatGPT a OpenAI provedli, lze s těmito nástroji poměrně slušně komunikovat, třeba jako s kolegou. Pokud ovšem požadujeme opravdu relevantní data, raději se budeme stále spoléhat sami na sebe. Informace od umělé inteligence je potřeba brát s obrovskou rezervou.
Pokud jde konkrétně třeba o zjišťování počtu sledujících u jednotlivých influencerů, relevantnost dat v žádném z našich případů nebyla správná nebo aktuální. Ani v případě, kdy nás zajímalo top 10 influencerů Česka nedošlo k úspěchu, chybovost v počtu sledujících se u některých osobností pohybovala až v řádu statisíců, což je odchylka, kterou nelze akceptovat.
Pokud bychom měli zvolit lepší variantu, tak určitě ChatGPT, který je učenlivější a dokáže reagovat na naši zpětnou vazbu ohledně chyb lépe něž OpenAI. Na druhou stranu dokáže ChatGPT produkovat kreativní nápady, aniž by je odkudkoliv zkopíroval
Rádi pomůžeme s marketingem pro vaši značku
Z článku jasně vyplývá, že se na roboty alespoň aktuálně nemůžeme spoléhat, pokud jde o influencer marketing. Jestli tedy potřebujete, obraťte se na nás a společně zvýšíme povědomí o vašich produktech nebo službách.