Jak vytvořit úspěšný kreativní koncept a jak se (vlastně) cení originalita?

Dokud bude existovat televize a masa spokojených diváků u TV přijímačů, budou hrát pořád hlavní roli staré vyzkoušené formy reklamy. Málokdo si troufne, alespoň v této zemi, zkoušet něco nového. S příchodem digitální doby si ale některé značky uvědomují, že jim „reklamní standard“ nebude stačit. A vy patříte mezi ně, že ano?
kruznice pruhledna

Značky, které to v online světe myslí vážně, chtějí vystoupit z nudné šedi, a tak se poohlížejí po (menších) digitálních agenturách, u kterých mají přeci jen větší jistotu, že se tam najdou čerstvé mozky, které mají tendenci myslet jinak (out of the box) a orientují se v online světě s větší lehkostí, než velké dinosauří agentury.

Menší agentura často spolupracuje s mnoha externisty, takže pro ní není problém na vytváření konceptů nasadit i „těžké kalibry“, případně do kreativy zapojit většinu osazenstva. Zkrátka reaguje flexibilně na okamžitou potřebu. Alespoň tak se o to snažíme ve WOO a věříme, že to je správný přístup. Pojďme se však podívat na pár užitečných tips&tricks, s kterými pracujeme.

Jak přistupovat k zadání?

Při vytváření konceptů by mělo platit jedno pravidlo – vždy přineste koncept na brief a koncept „out of box“, protože klienta můžete svým nápadem „mimo brief“ inspirovat a v častých případech je to přesně to, co vlastně původně chtěl.

Jak o tom přemýšlet? Ve chvíli, kdy vám přistane na stole zadání, je důležité vybrat si správný směr přemýšlení. Existuje několik způsobů, jak reklamu na produkt/službu vymyslet. Zde vám prozradíme některé z nich.

  • Ukázat, jak dobře člověk vypadá, když produkt nebo službu používá.
  • Nebo ukázat zajímavost o produktu, nebo jeho vznik, unikátnost.
  • Je produkt rychlý, silný, vyspělý, bezpečný atd? Tak to demonstrujte.
  • Dramatizovat životní situaci, kde pomůže produkt nebo služba.
  • Jakou analogii jsme schopni nalézt v přírodě, technologii, v životě?
  • Jaká situace může nastat, když jiný podobný produkt nefunguje?
  • Ukázat originální svědectví o produktu, osobní zkušenost.
  • Využít celebritu k prezentaci produktu nebo služby.
  • Použít nadsázku nebo humor.
  • Ukázat, jak by vypadal svět bez produktu.
  • Jaký typ příběhu ukáže produkt, jako něco naprosto nepostradatelného?

Pojďme si alespoň pár těchto přístupů zasadit do kontextu.

Příkladem dobře zvolené strategie, kde se využije analogie a zároveň nadsázka a humor je kampaň na pivo Braník. Zasazení do prostředí chatařů, využití notoricky známé pověsti o Blanických rytířích, zde přejmenované na Branické rytíře, kteří přinášejí pivo, když dojde. Fajn nápad korunovaným závěrečným claimem „Taste Braník“, jakožto milým dvojsmyslem. Video najdete zde.

 

 

Dalším skvělým příkladem je kampaň pro Post Bellum „V každé době má smysl věřit.“ Využití osobní zkušenosti a prožitku z těžké doby a přirovnání k současné době. Civilní, bez patosu, přitom velmi emotivní a silné ve svém sdělení. Přesně to, co dnes lidé potřebují slyšet – vize a naděje. Video najdete zde.

 

 

Třetím příkladem je už trochu starší, ale stále nasazovaná reklama na Starobrno „O dobré věci stojí za to se rozdělit“. Vystižení venkovské atmosféry, představení lidí, kteří produkt „používají“ a pomalé pohodové tempo. K tomu lehká nadsázka a závěrečná pointa. O pivo se podělím, jak se sousedy, tak klidně i s Pražáky. Video najdete zde.

 

 

Tak to bylo našich 11 osvědčených způsobů, jak přistupovat k vymýšlení kreativního konceptu. Celkem jich máme v trezoru více než 50, tak pokud hledáte svěží nápady na reklamní kampaně, neváhejte nás kontaktovat.

Další články z blogu

1. září 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!