Není náhodou, že většina úspěšných TikToků obsahuje žhavé hudební novinky. 65 % uživatelů TikToku preferuje content od značek, které využívají originální hudbu a 68 % uživatelů si lépe zapamatuje daný TikTok pokud obsahuje trendy hudbu. Sečteno podtrženo, pokud chcete na této video platformě uspět, bez kvalitního hudebního výběru se neobejdete.
Rozdělení účtů na TikToku
Než se pustíme do samotné problematiky hudby, nejprve je důležité pochopit strukturu účtů, které tato platforma nabízí. TikTok umožňuje založení profilu jako:
- Creator
- Business
- User
Creator účet volí především influenceři a tvůrci obsahu. Značky by měly mít založený účet jako takzvaný business account. Často se stává, že je účet nastavený na běžného uživatele, tudíž jako značka nemůžete využívat výhody jako například komerční hudební knihovnu, kterou business account nabízí. Nastavení profilu jako business vám dále například umožní nastavení kontaktních údajů (email a odkaz na web) a sledování podrobné analytiky.
Hudební práva na TikToku
Teď když už chápeme jak se účty dělí, tak se můžeme přesunout k té podstatnější části, hudebním právům na TikToku. Každý typ účtu má totiž jiné práva, co se hudby týče.
Business accounts mohou bezplatně využívat hudbu z Commercial Music Library, ve které se nachází kolem 150,000 skladem. Přístup do této knihovny získáte automaticky po založení účtu. Nicméně, ačkoliv TikTok knihovnu postupně aktualizuje, na nejnovější pecky jako Easy on Me od Adele nebo Stay od Justina Biebera tam bohužel nenarazíte. Přeloženo – na nejnovější TikTok challenge budete s touto knihovnou v rámci brandového obsahu reagovat horko těžko. Proto dává smysl využívat knihovnu spíše k obsahu, který se neváže na trendy, ale stále dokáže zaujmout vaše sledující.
Pokud má váš brand zájem využít hudbu, která je mimo Commercial Music Library, můžete si tradičně zakoupit hudební práva, které zaregistrujete u TikToku a můžete se pustit do tvorby obsahu s nejžhavější hudební novinkou. TikTok doporučuje pro koupi hudby například stránku songtradr, se kterou spolupracují brandy jako například Apple, Coca Cola, Netflix, BMW nebo Disney.
Jak ale všichni víme, koupě hudby se může prodražit. Pokud chcete vytvářet TikToky častěji, TikTok doporučuje zaplatit předplatné u stránek, které práva na hudbu poskytují. Jednou takovou je Epidemic Sound, která momentálně novým uživatelům nabízí 30 denní zkušební verzi zdarma.
Originální hudba vytvořená na míru pro váš brand
Pokud chystáte svoji vlastní challenge, kampaň, nebo se snažíte nastartovat nový trend, doporučujeme využít služeb partnerské organizace TikToku, KARM. Ta tvoří hudbu šitou vašim TikTokům na míru. V minulosti vytvořili hudbu například pro ASOS challenge, kterou možná znáte pod názvem #AySauce. Podobně KARM spolupracoval například s L’Oréal, který využil challenge s originální hudbou k propagaci USP masky na vlasy Garnier Ultimate Blends.
Zdroje:
https://newsroom.tiktok.com/en-us/helping-brands-unlock-the-power-of-music-and-sound-on-tiktok
https://www.karm.global/home#page-section-604d4fec7b454d224b35a501