Placená reklama na TikToku, už i v ČR

Představte si, že máte produkt, se kterým cílíte na generaci Z. Digitální mládež, která tráví spoustu svého času na sociálních sítích. Jaká je v současnosti nejlepší platforma pro komunikaci tohoto produktu či brandu? Nemusí to být ani Facebook, ani Instagram, ale TikTok. V našem novém článku se podíváme, jak na reklamy v populárním TikToku.
kruznice pruhledna

Nová sociální síť pro nejmladší cílovou skupinu začíná monetizovat i český trh pomocí placených formátů. TikTok před 2 měsíci spustil reklamní platformu v Česku TikTok for business. Jeho oblibu potvrzují i data, která říkají, že má více než 100 milionů uživatelů v Evropě.

Princip aplikace je na základě nekonečně se posouvajícího feedu automaticky přehrávaných videí. Algoritmus zobrazuje videa s ohledem na zájmy a chování uživatele.

Typická pro TikTok jsou autentická videa s taneční tematikou. Díky reálným videím otevírá platforma příležitost pro inzerenty oslovit cílovou skupinu obsahem, který na první pohled nepůsobí (tak moc) jako reklama. Uživatelé ji nepřehlédnou, a zároveň více důvěřují reálnému obsahu, se kterým se mohou ztotožnit. Na TikToku můžete upustit meze kreativity a budovat komunitu, která hraje klíčovou roli při budování lovebrandu a v následném nákupním procesu. O tom, jaké reklamní možnosti nám tato sociální síť nabízí, se budeme zabývat v tomto článku.

Proč byste na TikToku měli/mohli být i vy?

Podle aktuálních statistik je nejvyšší podíl uživatelů z řad teenagerů. 32,5 % uživatelů je ve věku od 10 do 19 let. Poté 29,5 % ve věku od 20 do 29 let. Uživatelé ve věku 10 – 29 let dohromady tvoří 62 % z celkového počtu uživatelů. Pouze 16,4 % uživatelů TikTok je ve věku mezi 30 a 39 lety a pouze 7,1 % je ve věku 50+. Rozdíl v pohlaví na platformě je minimální. 56 % uživatelů TikToku jsou muži a 44 % jsou ženy.

 

Zdroj: https://en.lab.appa.pe/2018-07/addicted-to-tiktok.html

Na TikToku jsou dvě cesty, kterými se lze vydat. První je organická komunikace (například pomocí influencera nebo vlastního profilu značky) a druhá je placená, tedy mediálně podpořená reklama.

Organický dosah se může šířit virálně například pomocí hashtag výzvy. V budoucnu by měla být možnost tuto výzvu mediálně podpořit. Současně se může zdát, že organický obsah není mediálně placenou reklamou tzn. je zdarma, ale nenechte se zmást. Jenom u tvorby obsahu specialista tráví čas, který je ve výsledku určitě placený.

Druhou variantou je placená reklama s možnostmi zobrazení reklam ve feedu neboli kanálu aplikace, a to buďto v aukci nebo rezervaci. Rozdílem mezi těmito typy nákupu je, že v aukci si kampaně nastavujete sami v rozhraní firemního účtu TikToku. Oproti tomu u rezervace se nám mediální prostor na určitý čas rezervuje.

Přehled reklamních formátů:

1. Rezervace

  • TopView

 

  • Brand Takeover

 

  • In-Feed ads – které se dělí na:
    • One Day Max
    • Brand Premium

 

Zdroj obrázků: TikTok

Tyto kampaně nastavuje přidělená osoba z TikToku. Cílení jsou v současnosti v ČR možná pouze z hlediska demografie a geografie.

2. Aukce –  In-Feed ads

Obdobně jako u Facebookových kampaní si je nastavujeme a optimalizujeme sami v rozhraní TikTok business účtu. Cíle kampaně jsou opět velmi podobné jako na Facebooku, tedy Reach (zásah), zhlédnutí videa, návštěvnost, instalace aplikace nebo konverze; cílit lze dle demografie, geografie, zájmů, jazyků a atd..

Cíl kampaně v aukci je spíše výkonnostního charakteru. Díky kampaním v rezervaci oproti tomu budujete větší povědomí – i vzhledem ke garantovanému počtu zobrazení.

Konkrétním specifikacím a možnostem reklamních formátů nákupu v rezervaci, které jsou dostupné pro Českou republiku, se budeme věnovat v další části článku. Podporovaný rozměr u všech typů videoreklamy je 9:16 – svislý formát na celou obrazovku, čímž zaujmeme 100% pozornost uživatele. Tzv. překlápění postů z jiných platforem ve špatném formátu, které bohužel často vídáme i na instagramu, se určitě vyhněte.

Exkluzivní formát TopView je prvním videem, které uživatel uvidí po otevření aplikace. S maximální délkou 60s, doplněné zvukem. Ale doporučeno je maximálně 20s. Jeho výhodou je, že za 24 hodin opakovaně zasáhneme všechny aktivní uživatele v ČR. První 3 sekundy je celá obrazovka bez jakýchkoliv ikon a poté se změní v nativní formát s viditelnou výzvou k akci (CTA). Minimální počet garantovaných zobrazení pro ČR je více než 1 mil. za den.

Brand Takeover je také první video, které uživatel může vidět při otevření aplikace s kratší stopáží 3-5 sekund. Jeho nevýhodou může být, že je bez zvuku a po celou dobu přehrávání lze reklamu přeskočit. Ve videu není žádná výzva k akci, protože pokud reklamu zhlédnete celou, budete automaticky přesměrováni na cílovou externí stránku (například stažení aplikace v App Store). Minimální počet garantovaných zobrazení pro ČR je více než 1, 3 mil.

One Day Max první videoreklama, která se zobrazí ve feedu mezi 3-5 organickým videem. Minimální počet garantovaných zobrazení pro ČR je více než 370 tisíc.

Brand Premium videoreklama, která se zobrazí mezi 3-5 videem. Narozdíl od všech výše zmíněných formátů, kde platíte cenu za 24 hodin (Cost per Time), u Brand Premium platíte cenu za tisíc zobrazení (CPM).

Transparentnost výsledků můžeme sledovat díky real time datům v rozhraní business účtu. Dostupné reklamní metriky u jednotlivých formátů můžete vidět v tabulce níže:

 

 

Rozdíly mezi formáty jsou především v ceně a odvíjejí se od výše popsaných možností daného formátu.

Nevíte si rady, jaký formát je vhodný pro vaši komunikaci? Nebo zda-li má vaše značka na TikToku své místo? Rádi vám poradíme s ohledem na vaše cíle. Obdobně jako u Facebooku či Instagramu, z hypu se stává trend a na tuto platformu postupně přechází i starší cílová skupina. Proto si nenechte ujet pomyslný vlak a buďte na TikToku jako jedni z prvních, protože v rámci výkonu mají nejlepší čísla vždy ti, kteří do jedoucího vlaku naskočí jako první.

Další články z blogu

1. září 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!