Proč sponzorovat influencerský obsah?
Ačkoliv mají influenceři vysoké množství sledujících, obsah, který publikují se bohužel neukáže všem. Organický dosah na Instagramu se běžně pohybuje kolem 5 %. U influencerských příspěvků může dosahovat až 15 %, ale spíše se pohybuje na již zmíněné 5% hranici. Zpravidla čím více sledujících influencer má, tím nižší je jejich engagement rate.
Sponzorováním influencerských příspěvků jsme schopni dosáhnout vyšších dosahů a obecně větší efektivity obsahu vzhledem k danému cíli. Je-li naším cílem zasáhnout co nejvíce uživatelů, můžeme příspěvek optimalizovat na dosah, chceme-li dosáhnout vyššího počtu návštěv na web, můžeme příspěvek nastavit na web traffic. Možností je spousta, je tedy důležité si ujasnit co chceme daným příspěvkem dosáhnout a pak se k obsahu chováme jako ke klasické reklamě na sociálních sítích.
Kromě možnosti cílení je také velkou výhodou možnost cílit na sledující influencera, nebo sledující jim podobným (pokud vám při čtení na mysli vyvstanul pojem remarketing, plusový bodík pro vás ????). Meta umožňuje na Instagramu cílit na publika influencera, která:
- interagovala s influencerkým obsahem
- už v minulosti udělala konverzi
- reagovala na swipe up nebo klikla na odkaz ve stories
- zhlédla video na Instagramovém nebo Facebookovém profilu
Díky těmto možnostem, které Meta nabízí, můžeme přesněji nastavit typ publika, který bude s obsahem interagovat podle našich představ (konverze, interakce, zhlédnutí atd.)
Poslední výhodou sponzorování influencerských příspěvků oproti klasickým dark postům je autentičtější způsob komunikace. Ve WOO vnímáme influencer marketing jako nákup mediálního prostoru se zvýšenou kredibilitou. Jednodušeji řečeno, komunikace influencerů působí na uživatele sociálních sítí věrohodněji a autentičtěji než klasická brandová komunikace. Proto jestli se rozhodujete investovat mediální budget do komunikace na sociálních sítích, nezapomeňte myslet i na influencerský obsah. ????
Jaké jsou možnosti ve sponzorování influencerských příspěvků?
Možností máte hned několik. Pro začátek je důležité si ujasnit, že sponzorovat obsah můžete jak vy (brand), tak i samotný influencer.
Jak se dá sponzorovat influencerský obsah?
1. Sponzorování ze strany brandu
Brandy mohou sponzorovat příspěvky pomocí Facebook Business Manageru a to jedině poté, co influencer a brand navážou placené partnerství. Další důležitý krok nastává ve chvíli, kdy influencer publikuje samotný příspěvek. Instagram nabízí v pokročilém nastavení příspěvku funkci, která dovoluje partnerům influencera (vám) propagaci příspěvku. Jakmile influencer povolí propagaci partnerům, můžete obsah sponzorovat v Business Manageru. Pokud chcete k propagaci obsahu využít publika influencera, je důležité, aby vám v Business Manageru influencer publika nasdílel.
Jak influencer povolí propagaci příspěvku brandu
2. Sponzorování ze strany influencera
Mnohem rychlejší variantou je sponzorovaní ze strany influencera. Ten má oproti brandu také hned několik možností, jak obsah zasponzorovat. První je klasická propagace, kterou je možné nastavit u samotného příspěvku. Nastavení je mnohem méně komplexní než v BM, tudíž je zde malý prostor pro chyby. Bohužel, méně komplexní nastavení v tomto případě také znamená menší výběr cílů a méně přesné cílení. Proto vždy doporučujeme vše nastavovat přes Business Manager. Po nastavení cíle, okruhu uživatelů a budgetu může propagace frčet. ????
Nastavení propagace příspěvku v několika krocích
Další variantu, kterou můžete zvolit je cross-posting. Jedná o publikaci příspěvku na dvou profilech zároveň, v tomto případě na profilu influencera a zároveň brandu. Výhodou cross-postingu je dosažení vyšších dosahů, jelikož příspěvek má spojenou analytiku. To ale zároveň může být i nevýhoda v případě, že vás zajímají organické výsledky pouze ze strany influencera. V případě, že publikujete příspěvek jako cross-posting, můžete obsah zasponzorovat z vaší strany, a to stejným způsobem, jaký je popsaný v předchozím odstavci.
Cross-posting je taky velmi jednoduché nastavit. Při publikování příspěvku influencer označí brand stejný způsobem, jako kdyby chtěl označit jiného uživatele. Přesný návod najdete v obrázku níže.
Jak nastavit cross-posting
Ve WOO, jakožto v no. 1 agentuře na influencer marketing v České republice, máme se sponzorováním influencerských příspěvků bohaté zkušenosti a rádi vám společně s výběrem influencerů poradíme jak na něj.