|
4 neurotesty, 215 respondentů a měření 18 reklam
JAKÝ BYL CÍL NEURO TESTU?
CO JE TO TEN NEURO TEST?
Neurovýzkum jako obor vychází z faktu, že 95 % rozhodnutí člověk dělá intuitivně a podvědomě, jen 5 % je racionálních. Běžné nákupy spadnou do těch podvědomých 95 %, což je velká slabina běžných marketingových výzkumů. Neurovýzkum právě tento nedostatek řeší a měří okamžité reakce lidského těla. Konkrétně intenzitu a tonalitu emocí a takzvanou podvědomou aktivaci.
V RÁMCI MĚŘENÍ SLEDUJEME
🧠 EMOCE pomocí EEG, které monitoruje reakce mozku v průběhu sledování reelu reklam a videí.
🧠 AKTIVACI pomocí sledování elektrodermální aktivity kůže – indikuje pozornost a podvědomou relevanci – indikuje podvědomý zájem o nabídku.
🧠 OČNÍ KAMERU, která monitoruje, kam se člověk v průběhu sledování videa dívá.
JAKÉ ZNAČKY A LIDI JSME TESTOVALI
V osmnácti testovaných reklamách se objevily značky jako Studentská pečeť, Notino, HBO Max, Toyota nebo M&S.
Testovali jsme osobnosti jako Nikol Leigteb, Leoš Mareš, Eva Samková, Matěj Ruppert, Pokáč nebo Barbora Strýcová.
V publiku respondentů se nacházeli zástupci široké cílové skupiny. 18-35 let, 30-45 let a 30-60 let, celkem 215 respondentů.
KONKRÉTNÍ UKÁZKY ČÍSEL
Nikol Leitgeb si dokáže získat pozornost nejmladší cílové skupiny a potenciálně ji motivovat k nákupu lépe než televize, zatímco u respondentů 25-45 let vzbuzuje víc emocí.
Samotný Leoš Mareš u svých fanoušků dokázal v reklamě na HBO Max získat 189 % podvědomé aktivace televizní reklamy.
JE CÍL KAMPANĚ BRAND AWARENESS NEBO PERFORMANCE?
Zatímco emoce ovlivňují zapamatování a brand image, podvědomá aktivace předvídá schopnost reklamy přimět diváka k akci. Pokud nastane ve spojení se značkou nebo benefitem, tak signalizuje i podvědomý zájem nakoupit. Její nadprůměrné hodnoty jsou přitom společné reklamám, které se umisťují v soutěži Effie právě proto, že tyhle reklamy výrazně motivují k prodeji. Tak teď už víte jak na to! 😎
PÍSNIČKA OD POKÁČE VZBUZUJE EMOCE
Písnička od Pokáče u mladých, tzn. 18-30 let, prodávala zhruba stejně jako televizní spot, emoce ale vyvolala o polovinu silnější. Vítej, zapomatovatelnost značky! Od teď budou mladí jíst už jen Studentskou pečeť. 😈
VÝSLEDKY INFLUENCER VS. KLASICKÁ REKLAMA U CÍLOVKY 18-35 LET
PODVĚDOMÁ AKTIVACE LEOŠ M.
189 %
PODVĚDOMÁ AKTIVACE NIKOL L.
140 %
PODVĚDOMÁ AKTIVACE EWA F.
129 %
PROČ JSOU VÝSLEDKY CÍLOVKY LEOŠE NEJRELEVANTNĚJŠÍ?
V rámci influencer kampaní totiž vždy cílíte na publikum daného influencera, nikoli celoplošně a to je právě jedna z výhod influencer marketingu. Aktuálně navyšujeme počet respondentů pro jednotlivé influencery. Více informací najdete v článku zde.
NA ZÁVĚR
CHCETE OTESTOVAT, JESTLI ČÍSLA NELŽOU?
Dejte nám vědět! Obratem se vám ozveme.
Petr Srna, CEO
Je čas se seznámit!
Přijďte k nám na kafe.
Kontakt
Sídlo
World of Online, s. r. o.
Voršilská 139/5, 110 00 Praha