Když se řekne feed představíme si sociální sítě. TikTok na své platformě ale myšlenku feedu jednoznačně předefinoval a ostatní platformy se ho snaží zoufale dohnat.
Po jeho vzoru se také přizpůsobují a mění ostatní sociální sítě. Ze stejného důvodu třeba přivedla Meta z Instagramu na Facebook Reels.
Zatímco Instagram se stále více přibližuje vzhledu TikToku, Facebook v tomto ohledu mírně stagnoval. Nicméně podle nového interního přehledu by i na Facebook měly přijít velké změny.
Pojďme se na ty hlavní chystané změny podívat:
Stories a Reels pohromadě
- Abychom měli videoformát ještě více na očích, hlavní horní karta na Facebooku se stane kombinací dvou formátů — Stories a Reels.
Discovery engine
- Hned za horní kartou najdeme samozřejmě příspěvky. Meta by ale chtěla zakomponovat více obsahu doporučeného na základě umělé inteligence/algoritmu a naopak méně příspěvků našich přátel. Na stejném principu právě funguje ‚‚for you page‘‘ na TikToku.
- Přestože už neuvidíme tolik příspěvků přátel, Facebook nás bude vyzývat ať s nimi doporučený obsah sdílíme. Vytvoří tak nový způsob interakce s přáteli, který už dobře známe i z TikToku.
- Kromě toho se ve feedu dočkáme více dynamického obsahu, který bude Facebook upřednostňovat před statickými příspěvky.
Messenger znovu in-app
- Facebook zřejmě zjistil, že funkce zpráv integrovaných in-app je něco, o co mají uživatelé zájem. Konec konců, je to tak i na TikToku. ???? Pravděpodobně tedy v aplikaci uvidíme ikonku zpráv v pravém horním rohu. Tím by se platforma opět spojila s messengerem, který funguje jako samostatná aplikace už 8 let.
Pokud to doteď nebylo jasné – Meta se snaží zuby nehty udržet krok s TikTokem. A s těmito změnami se stává ještě evidentnější, že TikTok udává krok i směr, co se sociálních sítí týče.
Zdroj: