Dostaneme vás na Tik Tok

O Tik Toku se konečně začalo víc mluvit i mimo jeho komunitu. Možná díky přednášce od naší Kristýny. Možná díky jeho částečné kontroverzi, ale i díky počtu stažení této aplikace, která překonává jeden rekord za druhým. Nejen kvůli tomu, ale také díky relativně malému množství reklam je nyní ideální příležitost dostat na Tik Tok i vaší značku.
kruznice pruhledna

Tik Tok boří rekordy

Tik Tok od roku 2018 roste neuvěřitelnou rychlostí prakticky na všech kontinentech a je největším fenoménem sociálních platforem za posledních pět let. V roce 2019 se stal druhou nejstahovanější aplikací v App Store i Google Play a zaznamenal více než 700 mil. stažení, čímž předběhl krom Whatsappu všechny ostatní Facebook aplikace. Ještě více klíčová jsou data o počtu aktivních uživatelů, kterých je na Tik Toku více než 500 mil. měsíčně. Nárůst v poslední době podpořila i korona krize. Průměrná denní doba, kterou uživatelé na síti tráví přesáhla 52 minut.

 

Zdroj: Visual Capitalism

Kdo ho používá?

To, co se ve spojitosti s Tik Tokem nejvíce řeší jsou jeho uživatelé, respektive cílová skupina pro značky. Dle posledních statistik je 41 % uživatelů ve věku 16-24 let. Níže v grafu vidíte podrobnější členění. Podstatné je, že se jedná převážně o lidi, kteří si utváří svou osobnost, pohled na svět a také vztah ke značkám a produktům. McDonald moc dobře věděl, proč vytvořil HappyMeal s hračkou. V dnešní době lze loajalitu budovat nejen skrz produkt, ale i pomocí sociálních sítí a jejich obsahem. Nesmíme však zapomenout i na další silnou cílovou skupinu, kterou jsou lidé 40+, kteří nevytváří tolik contentu, jako mladší uživatelé, o to více ho ale konzumují.

 

Zdroj: App Ape Lab

Jaký obsah uživatelé konzumují?

Proč je ale Tik Tok aktuálně v takovém “hajpu”? Odpovědí je několik. Tou největší je možnost tvořit unikátní obsah, který uživatele prostě baví. Duety, imitace zpěvu, taneční videa, memes, workout výzvy, grinche, je toho spousta. Však se můžete podívat sami a ani si nemusíte zakládat účet. Tik Tok je totiž nesmírně otevřená platforma. Všechno je veřejné. To s sebou samozřejmě nese jistá negativa.

Možnosti pro značky

Jak ale využít TikTok pro váš brand? První, co vás jistě napadne jsou reklamy. Reklamní sdělení se v tuto chvíli zobrazuje po shlédnutí 9 příspěvků. Uživatelé, tak nejsou reklamou tolik přehlceni a síla imprese je tak výrazně vyšší. Bohužel Tik Tok Ads v tuto chvíli nejsou dostupné v EU. Jistě se to ale brzy změní. Dalším a zejména funkčním nástrojem v ČR je influencer marketing. Pro nemalou část influencerů je nyní Tik Tok hlavní sociální sítí. Pamatujete na YouTubery Viral Brothers, kteří se proslavili sérií videí s tématem debilní kecy pražáků, matek apod? Jestli jste o nich dlouho neslyšeli, možná to bude tím, že se přesunuli právě na Tik Tok, kde mají 1,8 mil. fanoušků, zatímco na Instagramu necelých 200 tisíc. Tady pro vás máme malou ochutnávku nejvlivnějších CZ/SK influencerů na Tik Toku s počtem jejich followerů.

 

Zdroj: WOO

Průkopníci na straně značek

Jaké značky jsou již na Tik Toku aktivní a úspěšné? Jednou z prvních byla Fanta, která uspěla s její Hallowenskou “life hack” kampaní, která se stala opravdovým virálem a vzorem pro další úspěšné kampaně. Najdete zde světové značky z různých odvětví jako například The Washington Post, Guess či NBA league, ale už samozřejmě i ty české jako Footshop, Refresher a další.

Jak k TikToku přistupujeme ve WOO

Ve WOO chápeme obrovský potenciál pro naše klienty a proto nyní pracujeme v rámci našich kampaní s Tik Tokem stejně aktivně, jako s Instagramem či Facebookem. Pokud Vás o Tik Toku zajímá ještě více informací, podívejte se na přednášku kolegyně Kristýny, která se mu podívala pod pokličku v rámci marketingové konference Babel talk.

Chcete se dostat na Tik Tok? Kontaktujte nás.

Další články z blogu

1. září 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!