Marketing na sociálních sítích: 4 trendy, které byste v roce 2022 neměli přehlédnout

Aby značky mohly optimálně využívat různé platformy, měly by vědět, co se děje v online světě a jaké jsou trendy. Proto jsme pro vás připravili přehled těch nejdominantnějších trendů sociálních sítí, kterým se v tomto roce nevyhneme.
kruznice pruhledna

Pandemie přesvědčila i ty poslední, kteří se sociálním sítím vyhýbali, že jde o důležitý marketingový nástroj. Není se čemu divit, na sítích jede už více jak 50 % Čechů nad 16 let. Skokově vzrostly i nákupy přes internet. Jen za minulý rok utratili češi na online nákupech 223 miliard korun. A co je nejdůležitější, na scéně se neustále objevují nové funkce a trendy. Proto jsme pro vás připravili přehled trendů, které budou v roce 2022 sociálním sítím vládnout.

1. Živé přenosy a nárůst obsahu influencerů

Live-stream shopping kombinuje možnost okamžitého nákupu produktů zobrazených v live-streamu a aktivního zapojení sledujících, většinou prostřednictvím chatu. V Číně už tento hit kompletně transformoval maloobchodní průmysl a stal se z něj jeden z hlavních obchodních kanálů. Už v roce 2020 přes live-stream nakupovali dvě třetiny Čínských zákazníků. Nyní live-stream shopping míří i k nám.

Na tento trend rychle reagují také velké platformy jako je Meta (Facebook), TikTok nebo YouTube. A ukazuje se, že to je krok správným směrem. Jen na Facebooku se zavedením live-stream shoppingu sledovanost 4násobila v jednom roce. Celkově pak tento nástroj zvyšuje značkám CTR. I s pomocí live-stream shoppingu se ze sociálních sítí pomalu ale jistě stávají nákupní platformy.

Platformy se také spojují s giganty jako je Walmart, Macy’s nebo Sephora a jako moderátory live-streamů využívají známé osobnosti. Například Facebook v minulém roce zavedl takzvané ‚‚Live shopping pátky‘‘, ve kterých influenceři představili značky jako Sephora nebo Abercrombie & Fitch. Naopak Walmart, který jako vůbec první otestoval live-stream shopping na Twitteru, vsadil na moderátora Jasona Derulo.

 

 

Ukázka live-stream shoppingu na Facebooku (zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-spousti-livestream-serial-o-nakupovani/)

2. Reklamy na Instagram Reels

U video obsahu ještě chvíli zůstaneme, ale přesuneme se k reklamám. I když by mnoho lidí nazvalo snahy Instagramu o upřednostnění videoobsahu za napodobování TikToku, jedno se jim upřít nedá – reklamy na Reels mají totiž lepší výsledky, než ty na TikToku.

Každá platforma samozřejmě přináší jedinečné publikum, nicméně tým z Creatopy si dal za cíl zjistit, kde se investice do reklamy vyplatí značkám víc. Proto zároveň spustili stejnou reklamu na TikToku i na Instagram Reels a sledovali, jak se čísla budou vyvíjet. Z experimentu vzešlo, že reklamy na Instagram Reels jsou nejen levnější, ale také měli dvojnásobný dosah a přinesli více prokliků než reklamy na TikToku. Nejzásadnější rozdíly přinesly metriky jako je dosah a zobrazení. Celý report si můžete přečíst zde.

 

 

Výsledky experimentu (zdroj: https://www.creatopy.com/blog/tiktok-ads-instagram-reels-ads/)

3. Rozšířená realita neboli AR

Popularita AR každým rokem roste a její využití stále více proniká i do světa sociálních sítí. Stále populárnější se stávají AR filtry, které už najdete na několika platformách, včetně Instagramu a Snapchatu. Původně byly určeny pro vylepšení vizuálního obsahu. Už dávno tak používáme AR filtry abychom si vyhladili vrásky, vyzkoušeli jinou barvu vlasů nebo vybělili zuby.

I ‚‚díky‘‘ pandemii se teď použití AR filtrů ubírá trochu jiným směrem. Značky je mohou využít pro své produkty a zákazníkům zprostředkovat vyzkoušení jejich produktů digitálně. Například Maybelline v kampani #LiftMyMood, umožnil uživatelům vyzkoušet různé odstíny lesku právě přes AR filtr. Na tento trend naskakují i velké značky jako je Prada nebo Nike. Například Prada ve svém filtru na Snapchatu umožnila zákazníkům vyzkoušet kabelky.

 

 

Ukázka AR filtru Prada na Snapchatu (zdroj: https://wwd.com/business-news/technology/snap-partner-summit-ar-fashion-try-ons-social-shopping-1234827330/)

4. Community Management

Uživatelé používají sociální sítě ke komunikaci už dlouho. V letošním roce se dočkáme většího posunu – tentokrát v komunikaci značek se zákazníky.

Sociální sítě jsou již tradičně místem, kde se lidé spojují a sdílejí své zážitky, myšlenky, fotky i videa. Nicméně v letošním roce uvidíme zřejmě také nárůst v používání sítí jako nástroje pro komunikaci uživatelů se zákaznickým servisem značek. Zákazníci vnímají kontakt se značkami jako přímý a jednoduchý, mnohdy s kratší odezvou než na ostatních způsobech komunikace. Na to poukazuje také průzkum Gartner, který předpovídá, že do roku 2023 se 60 % zákaznické komunikace se značkami bude odehrávat na sociálních sítích. Proto také ve WOO klademe důraz na community management už několik let.

Komunikace se zákazníky taky přináší svá úskalí. Konverzace probíhají z velké části veřejně na profilech značek, proto je důležité zvládat a být připravený jak na zodpovězení běžných dotazů, tak i na krizovou komunikaci. Na druhou stranu, komunikací se zákazníky dobře zvolenou tonalitou, můžete na sociálních sítích budovat komunitu nebo nabít porozumění svých zákazníků.

 

 

Ukázka neotřelého community management Wendy’s na Twitteru (zdroj: https://www.business2community.com/social-media/wendys-risk-reward-going-rogue-social-media-01804332)

Pokud chcete i vy jít s trendy a aplikovat je na vaše sociální sítě, určitě se nám ozvěte.

Zdroje:

https://www.czso.cz/csu/czso/7-socialnisite

https://influencermarketinghub.com/social-commerce-trends/

https://wwd.com/business-news/technology/snap-partner-summit-ar-fashion-try-ons-social-shopping-1234827330/

https://corporate.walmart.com/newsroom/2021/11/22/walmart-celebrates-one-year-of-livestreams-with-first-shoppable-livestream-on-twitter

https://cmosurvey.org/results/

https://www.business2community.com/social-media/wendys-risk-reward-going-rogue-social-media-01804332

https://www.modernretail.co/platforms/inside-facebook-and-googles-big-livestream-shopping-plans-for-2022/

https://www.apek.cz/clanky/ceska-e-commerce-v-roce-2021-14-mezirocni-rust-a

Další články z blogu

2. června 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!