Podle dat Pinterestu, zájem o nákupní funkce ze strany uživatelů jen v roce 2021 vzrostl o 215 %. Naproti tomu vzrostl i zájem brandů funkce využívat (o 87 % v prvním čtvrtletí 2022). Není tedy divu, že na rostoucí popularitu odpovídá novými a propracovanějšími funkcemi.
Celkem představil 4 dílčí funkce – všechny zaměřeny na poskytnutí co nejhladšího průběhu nákupního zážitku.
Označování produktů
Pinterest přidává novou verzi označování produktů na ‚‚pinech‘‘. Ty nabízejí více informací o daných produktech. Oproti poslední verzi se uživatelé po kliknutí dostanou do katalogu produktů. Výrazně se tedy usnadní uživatelská nákupní cesta. Podle Pinterestu se v prvotním testech ukázalo, že tato funkce zvýšila nákupní záměr zákazníků o 70 %.
Zdroj: Pinterest
Videa v katalogu produktů
Další novinkou je umožnění nahrávat videa do katalogu produktů na místo statických fotek. Nejen, že videa umožní uživatelům vidět produkt mnohem detailněji a v reálné podobě, také mají podle testování mnohem lepší výsledky. Míra prokliku se v testech v porovnání se statickým formátem zvýšila o 158 % a naopak cena za proklik snížila o 42 %.
Nová záložka ‚‚Shop‘‘
U business účtů si budete moci přímo na profil přidat záložku ‚‚Shop‘‘. Po rozkliknutí uvidí uživatelé nabídku vašich produktů. Brandům tak umožní si vytvořit personalizovanou výkladní skříň svých produktů.
Zdroj: Pinterest
Pinterest API pro nákupy
Pinterest celkově rozšiřuje své investice do commerce. Prostřednictvím nového API (rozhraní pro programování aplikací) umožňuje například brandům oslovit uživatele s vyšším úmyslem nakoupit, a tak dosáhnout lepších výsledků. Zároveň také zajistí správné propojení mezi prodejci a Pinterestem tak, aby v jejich produktových katalozích byly vždy aktuální informace.
Zdroj:
https://newsroom.pinterest.com/en/post/pinterest-doubles-down-on-shopping-introducing-api-for-shopping-and-product-tagging-for-pins-0