TikTok vtáhne uživatele do děje reklam novými interaktivními prvky

TikTok už není jen platformou generace Z. Proto je potřeba se zamyslet, zda to není vhodná platforma pro komunikaci právě pro váš brand. Teď navíc přichází s řadou interaktivních prvků, které by měly podpořit interakci s vaší reklamou. V našem článku se podíváme, jaké novinky si pro nás TikTok přichystal.
kruznice pruhledna

Od doby svého vzniku je TikTok dynamicky rostoucí platforma. Milník 1 miliardy uživatelů překročila už 3 roky po svém založení. Proto si vysloužila titul nejrychleji rostoucí sociální sítě.

To platí i pro samotný český trh. V roce 2021 v Česku používalo TikTok přes 24 % populace. I v česku (stejně jako ve světě) aplikace startovala u mladší cílové skupiny. Postupně ale nabývá na popularitě i u starších věkových skupin.

Druhy reklam na TikToku

U reklam na TikToku máte na výběr za dvou možností. Princip aukce funguje podobně jako třeba na Facebooku, Instagramu nebo Google Ads. Reklamy přes rezervaci mohou pořídit pouze TikTok partneři. WOO je momentálně jedna z mála českých agentur, který tento titul drží. Výhodou rezervací je, že fixní cenu garantuje počet zobrazení. Také nabízí prémiové formáty reklam. Více o nich si můžete přečíst v našem článku zde.

Interaktivní add-ons

TikTok se neustále snaží vyrovnat ostatním platformám v nabídce placených reklam. V tomto ohledu zaostává především v možnosti umístění in-stream ads (reklamy umístěné před nebo přímo ve videu), které do kratších formátů umístit nelze.

Možná také z důvodu oživení svých reklam přišel TikTok s novými interaktivními prvky, které mohou brandy ve svých reklamách využít. Brandům by měli pomoci dosáhnout různých marketingových cílů – ať už jsou to konverze, zvyšování povědomí o značce nebo engagement. Staví hlavně na možnosti upoutání (stále klesající) pozornosti uživatele.

Nové prvky se dělí do dvou kategorií – standardní a prémiové. TikTok vysvětluje jejich rozdělení na základě částí marketingového funnelu. Zatímco standardní prvky míří spíše na spodní část (prodej), prémiové prvky se soustředí na tu vrchní (zaujetí, zvažování).

Standardní prvky

Pop-out Showcase

Tento prvek zprostředkovává vyskakovací klikatelnou ikonu. Ta může být ve formě daného produktu. Pokud tedy prodáváte oblečení, může mít podobu šatů, pokud například make-up, může vypadat jako rtěnka. Proklik povede uživatele na vámi zvolenou stránku.

 

 

Gesture

Gesto, kterým si uživatelé odemknou odměnu. V reklamě můžete uživatele navést na akci, kterou byste chtěli aby provedli. Mohou kliknout na obrázek ve videu nebo potáhnout prstem. Pokud gesto provedou, zobrazí se jim informace, které zvolíte.

Karta podporuje statické i dynamické formáty. Dobré je také zmínit, že pokud uživatel zvolené gesto neprovede, vyskakovací okno se sdělením se nezobrazí.

 

 

Prémiové prvky

Display Card

Ve své reklamě budete moci zobrazit menší obrázek neboli kartu, která bude po zobrazení sloužit jako CTA tlačítko. S pomocí karty budete moci odvádět uživatele na váš web, e-shop nebo například odkazovat ke stažení aplikace.

 

 

Gift Code Sticker

‚‚Nálepka‘‘ s kódem je zobrazena po celou dobu trvání reklamy a uživatelé ji nemohou zavřít. Po kliknutí na ‚‚získat kód‘‘ se jim automaticky zkopíruje a uplatnit lze na landing page, kterou si určíte.

Voting Sticker 

Samozřejmě TikTok přichází i s jednou novinkou, která nám je velmi povědomá. Podobně jako třeba v reklamách na Instagramu, i na TikToku budete moci vložit anketu. Na výběr bude ze 2 možností a po vybrání jedné se uživatelům zobrazí průběžné výsledky hlasování.

 

 

Countdown Sticker

Poslední a také povědomou novinkou je odpočet. Zobrazen bude po celou dobu trvání reklamy. Tento prvek se vám může hodit například při teasování nadcházející slevové akci na vašem e-shopu.

Většina prvků je stále ještě v testovacím režimu nebo zpřístupněna malému vzorku inzerentů. Není ale pochyb, že se vychytávek brzy dočkáme i v Česku.

Proč si TikTok myslí, že budou interaktivní prvky v reklamách efektivní?

Sází na to, že interaktivní prvky v reklamách zvednou celkový engagement a vtáhnou uživatele do ‚‚děje‘‘ reklam. Z průzkumů vyplývá, že 57 % uživatelů TikToku si o brandu vyhledá dodatečné informace po té, co s ním na platformě interagují. Uživatelé, kteří lajkují, komentují nebo sdílejí brandový TikTok obsah jsou také více nakloněni k tomu, posunout se dále v marketingovém funnelu.

Samotné interaktivní prvky samozřejmě k úspěchu nestačí. Chce to také pořádnou kreativní myšlenku a zpracování. Pokud si myslíte, že jsou TikTok reklamy to pravé pro váš brand, ozvěte se nám a my s vámi všechny možnosti rádi probereme.

Zdroje:

https://www.tiktok.com/business/en/blog/interactive-addons-entertain-engage?platform=facebook&attr_source=social&attr_source=social&channel=social-organic-post-interactive-add-on-44670&attr_medium=organic-post&attr_campaign=social-organic-post-interactive-add-on-44670&attr_agency=gbmhq

https://www.tiktokforbusinesseurope.com/solutions/

Další články z blogu

1. září 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!