Trendy pro sociální sítě na rok 2023

Zdali se můžeme na něco v roce 2023 spolehnout, tak na neustále měnící se prostředí sociálních sítí. Proto je potřeba zachytit ty správné trendy, z kterých lze čerpat inspiraci, a zároveň se tak neztratit v tomto dynamickém prostředí. Dnes přinášíme 3 zajímavé postřehy na celý rok.
kruznice pruhledna

Video obsah nahradí ještě více statické příspěvky

Značkám se doporučuje využívat video formát pro svůj obsah už delší dobu. V roce 2021 studie společnosti Cisco předpokládala, že 82 % veškerého online obsahu bude tvořit video obsah. O rok později průzkum Wyzowl tyto projekce potvrdil.

V roce 2023 to platí ještě více a třeba Instagram Reels jsou ukázkovým příkladem video obsahu, který se vyplácí. Pro rok 2023 se předpokládá, že bude mít Instagram 2,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To také logicky znamená, že 2,5 miliardy lidí bude používat Instagram Reels, které mohou mít nově až 90 vteřin.

Příjmy firem na TikToku stále stoupají

TikTok drží titul nejrychleji rostoucí mediální aplikace na světě. Podle nedávné studie provedené společností Triple Whale zvýšily značky své výdaje na platformu o 231 % ve druhém čtvrtletí roku 2022 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.

Ještě působivější je, že stejná studie zjistila, že značky přímo pro spotřebitele využívající TikTok generovaly příjmy 1 milion až 5 milionů dolarů. Nejde tedy už jen o vytváření povědomí o značce, ale o měřitelné výsledky. Z hlediska uživatelů TikToku se v roce 2023 klade důraz na tři pilíře. Sledovatelé chtějí akční zábavu, vytváření prostoru pro radost a souznění s danou komunitou.

Samsung – značka, která má na TikToku úspěch

Příklad značky, které se na TikToku daří, je jednoznačně Samsung. Aktuálně má 2 miliony sledujících. Na tomto účtu lze pozorovat dokonalý balanc mezi produktovými a entertainment příspěvky. Za zmínku stojí uvedení produktu Samsung Galaxy Z Flip4 v druhé polovině roku 2022. Skládací telefon představují vybraní influenceři pod hashtagem #FindYourFlipside, a motivují tak nové i stávající tvůrce, aby se nebáli ukázat svoje dovednosti z různých úhlů, což umožňuje právě tento flexibilní smartphone.

Tady najdete jedno ze série videí k smartphonu Samsung Galaxy Z Flip4.

 

Vzrůstající síla influencer marketingu

Influencer marketing už opravdu nepředstavuje pouze velká jména na Instagramu nebo TikToku. I když možná disponují armádou následovníků, jejich vliv je také často za vysokou cenu, což může menší značky odradit od spolupráce. Do budoucna se proto dá očekávat, že se menší influenceři dostanou do centra pozornosti více značek.

Z hlediska Instagramu jsou mikroinfluenceři definováni jako profily s 10 000 až 50 000 sledujícími. Vyznačují se blízkým vztahem se svými followers a vysokou mírou interakce. Na rozdíl od větších influencerů nevnímají své sledovatele jako takové, ale jako svoji komunitu. Většinou se také specializují na určitou oblast, třeba na módu, jógu, videohry nebo knihy, kde mohou nabídnout odborné znalosti.

Zjistěte, jaké trendy lze aplikovat pro váš brand

V naší agentuře se pravidelně vzděláváme a informujeme o nových trendech na sociálních sítích, abychom klientům přinášeli vždy to nejaktuálnější v digitálním prostředí. Chcete i vy zvýšit povědomí o vaší značce, ale také její příjmy? Ozvěte se nám, rádi pomůžeme.

Zdroje: 

https://later.com/blog/social-media-trends/

https://corp.smartbrief.com/original/2022/12/5-social-media-marketing-predictions-for-2023

https://www.insiderintelligence.com/content/d2c-brands-spent-231-more-on-tiktok-q2

https://www.tubefilter.com/2022/12/15/tiktok-trend-forecast-2023/

https://influencermarketinghub.com/social-media-trends/

https://technometer.co/q2-2022-instagram-stats/

Další články z blogu

1. září 2024

Zanechte nám své jméno a email pro odběr skvělého woosletteru!