Grafik se vždy může snažit pronásledovat nadčasovost – není nic hezčího než do hloubky promýšlený trvanlivý design, ale po delším vytváření se stejně vracíme k základním geometrickým tvarům, texturám a typografii, prostě k atributům, které nestárnou – problémem nadčasovosti je právě ten malinko omezený výběr kompozic – co je ale pro nás ve WOO nejzásadnější, je fakt, že my tu děláme pro sociální média, a to je velmi specifická disciplína. Pracujeme primárně s mainstreamem a tady se musíme pořádně ohánět líbivým vizuálem a zároveň nebýt trapní.
Trendy jsou fajn, je prima nechat se trochu ovlivnit, a naopak přidat trochu osobního cítění. Design je módní záležitost a je důležité postavit “to” správně. My jsme na poli sociálních médií a tady je trendy design vedoucí pojem, ta pomíjivost příspěvku a poplatnost doby jsou zde klíčové.
Nastíním zde, jak to bude podle všech náznaků a rešerší se vší pravděpodobností vypadat ve světě designu a jak to i trochu cítíme v designerském oddělení my. Subjektivitě se prostě neubráníme. Mix toho, co nás ovlivňuje, a vlastní osobní investice dělá výtvory originální. Je zároveň zábavné sledovat, jak trendy cestují po spirále, něco se vrací a něco moderního se k tomu přidá a samozřejmě se prvky a vlivy navzájem překrývají a doplňují. Pojďme se tedy podívat na design v roce 2020 očima WOO.
ODVÁŽNÁ TYPOGRAFIE
Abychom vytvářeli inovativnější a modernější kompozice, hrajeme si převážně s typografií. Čekáme, že tento trend bude nadále vzkvétat i v roce 2020. Prostě nevychází z módy, je to v grafice vždy číslo jedna. Typografie zdobená krásnými květinami, geometrickými tvary a kreativnějšími prvky je bezpochyby perfektním řešením, které pokaždé přitáhne pozornost. Moderní outliny nebo velké odvážné pozadí se zářivou barevností se vždy bude líbit.
FLUIDNÍ PRVKY
Co je dalším hitem, který pomalu a směle postupuje z roku 2019 do roku 2020, jsou fluidní grafické atributy. Ať už jde o vodu, olej nebo jinou kapalnou látku, tento trend inspiruje mnoho současných návrhářů. Kapaliny nabízejí velkou svobodu v navrhování a působí velmi příjemně na oko. Proto cítíme, že je budeme potkávat častěji. Když se tekutiny pohybují, kreslí přirozené cesty a vytvářejí tak jedinečné vzory a textury, které působí ve výsledku úžasně až nadpozemsky.
MINIMALISMUS A GEOMETRIE
Každý designér vám řekne to samé, minimalismus a geometrie vládne a vládnout bude. Je to nesmrtelný trend, který budeme v různých obměnách potkávat neustále. Zřejmě proto, že mnoho designérů usiluje o jednoduchost. Geometrické vzory mohou vypadat jednoduše, ale ve skutečnosti vyžadují hodně práce, aby znovu vytvořily kompozici, která lidi zaujme a bude fungovat. To, že něco působí jednoduše, neznamená, že za tím nestojí do důsledku promyšlená práce.
DIVOKÁ BAREVNOST A GRADIENTY
Divoké barevné kombinace, stejně jako detailní gradienty, budou v roce 2020 nadále trendy, ale v ještě živějších kombinacích. Když do designu dodáte správnou dávku fantazie a invence, můžete vytvořit neuvěřitelné kombinace jakoby z jiného vesmíru. Tyto kombinace poskytují spoustu prostoru pro improvizaci. Použití futuristických barev a reálných fotek působí opravdu úžasně. Mnoho grafiků kombinuje 3D vizuály s trendy živými barevnými přechody, aby dosáhli ještě silnějších a originálnějších kompozic.
CYBERPUNK A GLITCHE
To je naše velice oblíbená kategorie, která se na chvíli odmlčela, aby dorazila ještě silnější a zábavnější. Tato kategorie patří k digitální době a lifestyle značky ji budou používat neustále. Glitche, neony a velkoměsto – to k sobě prostě patří.
Silné ovlivnění Japonskem a filmy jako Blade Runner. Tento styl nás oslovuje již dlouho, ale nezapomínejme, že v budoucnosti tak trochu žijeme. V grafickém designu jsou futuristická témata často vyjádřená barvou – zejména jasné a přesycené odstíny v kombinaci s černou, které v přírodě obvykle nevidíme. Tyto barvy jsou spojené s cyberpunkem, sci-fi žánrem. Ten často zobrazuje temné výjevy, futuristické postavy, neonová města a digitální ruchy.
Očekávejte tato barevná schémata i v roce 2020. V praxi tyto digitální glitche s výraznou barevností vytváří atraktivní future dojem. Je to svým způsobem takový grunge budoucnosti. Oproti ostatním designům nepůsobí tak přátelsky, ale díky všem kontrastům a přitažlivým vizuálům může tento styl zapůsobit mnohem víc, a to i přes ten někdy na první pohled ponurý zjev.
A jak jsme řekli v perexu, je téměř až drzost věštit budoucnost a předpovídat trendy. Ale je to také zábava a jestli děláte marketing nebo grafiku a chcete si o tom pokecat, zastavte se za mnou do WOO. Rád to proberu.