1. ROZLOŽENÍ FEEDU / GRID LAYOUT/
Jinak řečeno uspořádání fotek. Zatím co vytváříte zajímavý obsah, musíte myslet taky na celkový vzhled. Pořádně si rozmyslete, jakým stylem budete fotky přidávat a jak budou uspořádány na feedu. Kombinace různých druhů postů může vytvářet nějakou zajímavou mozaiku, nebo na sebe jenom jednoduše navazovat.
Appky: Preview, Planoly, UNUM, Canva
Pokud jste perfekcionista a chcete, aby všechno dokonale ladilo, můžete si rozvrhnout také to, jak půjdou posty za sebou tématicky.
Pro kreativce je tady možnost uspořádat feed do moderního „puzzle“, jehož vytvoření nabízí různé aplikace. Samozřejmě nepochybujeme o Vašich grafických schopnostech, jenom Vám chceme ušetřit čas. Důležité je myslet na to, aby posty měly smysl i samy o sobě, nejenom v celku.
2. POSELSTVÍ
Měla by to být hlavní věc, kvůli které Vás lidé sledují (i když se jistě najde i profil, který sledujete jenom kvůli pěkným fotkám). Nejdůležitější je, co svými posty chcete sdělit lidem. Pokud se jedná o tvůj osobní, nebo firemní profil, měl bys mít hlavní myšlenku, proč Instagram tvoříte a podle čeho Vás lidé mají poznat. Baví Vás společenské téma, cestování, chcete doporučovat nejlepší restaurace ve městě nebo jenom sledujete nejnovější trendy ve fashion? Zkuste si sepsat 5 témat, která Vás baví a která chcete sdělit svým fanouškům a pak rozvíjet svůj vliv. Neměj obavy z vlastních myšlenek, je to přece Váš online svět.
3. TÉMA / LADĚNÍ FEEDU
Nazvěme to nálada nebo emoce a to, co vzbuzuje tvůj feed. Máte radši ladění do bíla nebo šeda? Barevné posty nebo minimalizmus? Vystihuje Vás Bohó style nebo ujíždíte na fotkách z exotických destinací? Do jakého stylu sladíte jednotlivé posty, by v konečném dojmu mělo vystihovat Vaši osobnost. Jeden z nejsnazších kroků, jak sjednotit feed, je začít používat jednotný filtr pro všechny fotky. Samozřejmě, ne vždy se stejný filtr hodí pro všechny fotky, v takovém případě si zkuste pohrát s jasem, kontrastem, intenzitou, stíny nebo světly.
Appky: Lightroom, Snapseed, VSCO Cam
4. KOORDINACE BAREV
V souvislosti s vybraným efektem si volíme barevné provedení celkového feedu. Máme tím na mysli doplňkové barvy, které se budou ve feedu střídat. Důležité je najít správný balance, který barevně vyváží celkový dojem. Ideální je zvolit 2 až 3 barvy, které spolu skvěle ladí, ale určitě se nebojte i zaexperimentovat a vymyslet zajímavou kombinaci. Tady se kreativitě meze nekladou.
5. POZADÍ FOTEK
Víme, nejde to hlídat vždy, někdy to jednoduše nejde ovlivnit, ale zkuste si s tím vyhrát a více se soustředit na pozadí fotek! Efekt bude skvělý! Čím bude čistější, tým bude působit lépe. Samozřejmě, pokud je pozadí hlavním objektem anebo souvisí se strategií profilu, soustřeď se naopak na zajímavá místa.
6. KOMPOZICE FOTEK
Zaujmout jde i se stejnou pózou. Pokud máte svou oblíbenou kompozici fotky, můžete ji zkusit vyfotit s různým pozadím nebo v jiném stylu a zajímavý feed je na světě. Můžete taky zvolit více kompozic a pak fotky vzájemně kombinovat. Důležité je vždy dodržet stejný úhel, pod jakým je fotka vyfocená.
7. OHRANIČENÍ FOTEK
Není to nutnost, ale dokáže to dodat celkovému feedu šmrnc. Pokud si zvolíte zajímavé orámování fotek, vytvoří se mezi fotkami prostor, ty pak více vyniknou a celkový feed bude působit uspořádaně. Než to aplikujete na svém profilu, zkuste si to nejprve v nějakém programu, kde uvidíte, jak to bude vypadat.
Appky: InFrame, Canva
8. KVALITNÍ FOTO
Určitě jste se s tím setkal už mnohokrát a je to tak. Jedna z nejdůležitějších věcí na sociálních sítích – kvalitní fotky. Ty jsou prostě základ a bez nich si jenom těžko vybudujete kvalitní zázemí fanoušků. V dnešní době již skvělou fotku vyfotíte s každým smartphonem, nemluvě o zrcadlovkách nebo jiných foťácích. Pak už jenom najít to správné světlo, objekt a zdokonalit se ve focení! Tipy, jak na to, najdete v našem dalším článku.